Sygnały ostrzegawcze toksycznej relacji

Tkwiąc w związku, który Cię nie satysfakcjonuje i w którym czujesz się przez większość czasu źle, zaczynasz się naturalnie zastanawiać, czy wszystko jest w porządku? Czy twoja kobieta nie jest przypadkiem toksyczna? Aby to ocenić nie wystarczy jednak przyjrzeć się tylko jej zachowaniom, ale trzeba także krytycznie spojrzeć na siebie. Toksyczki karmią się relacjami i twoimi zasobami, więc zrób wszystko, aby nie dać się pożreć żywcem.Poniżej zebrałem najczęstsze sygnały mogące świadczyć o tym, że twoja relacja jest toksyczna. Pamiętaj jednak, że toksyczki, tak jak wszyscy, są do pewnego stopnia unikalni, więc nasilenie poszczególnych zachowań może być różne. Myślę jednak, że stwierdzenie co najmniej kilku z nich u twojej wybranki powinno być poważnym ostrzeżeniem, aby z uwagą przyjrzeć się waszej relacji. Zatem, do dzieła!

1. W jej obecności twoje ciało daje niepokojące sygnały. U mnie było tak, że w towarzystwie mojego eks-szczęścia zaczynałem się denerwować, gubiłem myśli, czułem się niepewnie oczekując kolejnego wybuchu jej irytacji, złości i krytyki. To samo działo się, gdy rozmawiałem z nią przez telefon, więc porozumiewaliśmy się właściwie jedynie przez sms-y. Drugim objawem były problemy ze spaniem. Zacząłem budzić się w nocy cały zlany potem i z bijącym sercem, w dzień chodziłem zmęczony. Uważnie obserwuj swoje ciało!

2. Czujesz się przy niej niepewnie, lecz ciągle zabiegasz o jej przychylność. Usprawiedliwiasz lub przemilczasz jej złe zachowania, gdyż bardziej niż na sobie zależy ci na przyciągnięciu jej uwagi i wywarciu dobrego wrażenia, zwłaszcza, że masz tylu konkurentów do jej serca. Moja eks-gwiazda potrafiła na moich oczach obściskiwać się ze swoimi kolegami tłumacząc wszem i wobec, że to tylko niewinne żarty, a ja nie powinienem być w ogóle zazdrosny. Stawiaj granice i mów, co cię rani!

3. Początkowo czaruje i wynosi cię na piedestał, po czym szybko z niego strąca tracąc zupełnie zainteresowanie tobą i podkopując twoje poczucie własnej wartości. Na początku jest bajecznie: kobieta pewna siebie, piękna, mająca olbrzymie powodzenie u mężczyzn, zwraca na ciebie uwagę i okazuje ci to jak żadna inna wcześniej. Zapalasz się i chciałbyś więcej i więcej, ale gdy się zakochasz, wszystko okazuje się jednorazowe. Nie ma powrotu do przeszłości i powtórek pierwotnego haju. Daje temu dobitnie wyraz krzywiąc się na wszelkie twoje propozycje, unikając spotkań, okazując ci znudzenie i zniecierpliwienie. Trzeźwo traktuj przymilanie się i pochlebstwa!

5. Uzależnia odbijając twoje zalety i ukrywając swoje prawdziwe oblicze. W moim przypadku od początku słyszałem, jaki to jestem wyjątkowy, bo spełniam jej wysokie wymagania odnośnie mężczyzn, co niesamowicie łechtało moje ego. Zauważ jednak, że uzależniasz się nie od jej prawdziwych zalet, ale od swojego wystylizowanego wizerunku, który ona jedynie umiejętnie odbija. Oddzielaj fantazje od faktów!

6. Kłamstwa i przeprosiny. Toksycy są mistrzami kreowania alternatywnej rzeczywistości, więc kłamią z definicji. Czasami niechcący wpadają we własne sidła i mieszają różne wersje kłamstw, jednak i z takich sytuacji potrafią wybrnąć bezczelnie wmawiając swojej ofierze, że to ona coś poplątała. Z kolei przeprosiny są majstersztykiem hipokryzji i Mount Everestem manipulacji. Kiedy moja eks-gwiazda postanowiła mnie rzucić uzasadniła to następująco: „Wybacz mi, ale czułam się w tym związku osaczona”. Czyli, mam jej wybaczyć, że odchodzi, ale robi to w gruncie rzeczy z mojej winy. Po jakimś czasie trochę poplątała wersje i przy innej okazji powiedziała, że nasze rozstanie było wynikiem „braku chemii„. Punktuj jej kłamstwa i nie pozwól w sobie wzbudzać poczucia winy!

7. Nuda, nuda, nuda. Toksyczną kobietę przeraża konieczność wejrzenia w siebie, więc robi wszystko, żeby ciągle mieć jakieś zajęcie. Nuda nudzi: „Przez te nasze coniedzielne randki czuję się, jakbyśmy byli starym małżeństwem„, „Nie przyzwyczajaj się tak do naszych spotkań„, „Ciesz się tym, co teraz widziałeś, bo powtórki nie będzie” – takie zdania rzucała w moją stronę już od samego początku naszego związku. Nie nadskakuj!

8. Wtyka ci szpile pod pozorem niewinnych żartów. Z przekąsem uśmiecha się na twoje wyznania, nie szczędzi ci docinków uważając, że świadczą one o jej inteligencji, a twoim braku poczucia humoru. Niby na wesoło, ale jednak deprecjonuje twoje cechy i osiągnięcia, niby niewinnie krytykuje twój ubiór, zachowanie i to jak wychowujesz dzieci, a kiedy oponujesz nazywa cię przewrażliwionym ponurakiem, czym jeszcze bardziej niszczy twoje ego. Nie pozwala jednak na podobne zachowanie w stosunku do siebie. Pilnuj symetrii w związku!

9. Prowokuje zazdrość i  rywalizację o swoje względy. Jest otoczona przez mężczyzn rywalizujących o jej względy, a ty czujesz się jak mysz w kłębowisku żmij. Twoja luba zapewnia cię, co prawda, że wszystko jest w porządku, to tylko co najwyżej niewinne flirciki, ale tobie z jakiegoś powodu burzy się krew, choć nie chcesz tego uzewnętrznić, żeby nie wyjść na zazdrosnego prostaka. Szanuj się, chłopie, i mów, co cię boli!

10. Wspomina mimochodem, że coś z nią może być nie tak. Moje eks-kochanie kilka razy wspomniało, że w przeszłości trudno jej się było poukładać na dłużej z jakimś mężczyzną, więc zaczęła myśleć, że coś może być z nią nie tak. Stary, nie ma bardziej czytelnego sygnału. Uciekaj jak najszybciej i zerwij wszelkie kontakty!

Powodzenia i wytrwałości w wychodzeniu z szamba! Chłopaki, da się to zrobić!

Skomentuj

